söndag 17 maj 2015

Ett bedårande kärlekspar!


Många som har vaktlar säger att vaktlarna oftast bildar par. Tidigare har jag aldrig sett de i min förra flock. Men nu har jag ett så otroligt gulligt par! Griffin och Linnéa. De är så otroligt gulliga mot varandra. Griffin (den vita) håller helatiden koll på Linnéa, går efter henne, äter med henne, sover med henne, uppvaktar henne, pratar med henne så hon vet vart han är. Skulle de komma bort från varandra och Linnéa ropar på Griffin svarar han snabbt och springer direkt till henne!
De kommer från samma flock från början men jag tror de fann varandra här hos mig. 
Linnéa ser lite dåligt eller rent av blind på ena ögat. Man märker det tydligt när man ger henne en mjölmask på golvet, på höger sida så pickar hon bredvid masken som att synen inte är ordentligt koordinerad. Så då blir man ännu mer varm i själen att se att någon tar lite extra väl hand om henne! 




De tar en lite tupplur tillsammans.




    Spanar ut genom fönstret tillsammans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar