måndag 23 februari 2015

Dagarna går så långsamt...

Jag är nog inte den ända som tycker att det går långsamt när man väl lagt äggen i maskinen.
Idag är de inne på sin 7:e dag.
I går kväll lös jag äggen för att de vilka som var befruktade och inte.
Riktigt spännande och se hur de utvecklas liv där inne i de pytte små äggen! 



Jag har ingen speciell lampa för att lysa äggen. Det går jättebra att använda en mobillampa.
25 av 32 ägg var befruktade! De äggen som lyser helt grönt (med tummen ner symbolen) de är obefruktade. Ägget längst ned till vänster, var befruktat men har dött, tydligen kallas det "dödsringen". De som lyser rött och lite grönt är befruktade och har en sk "spindel" i sig, blodkärl som sedan kommer att bli en liten kyckling. Det är inte helt säkert att alla 25 ägg kommer bli kycklingar, mycket kan hända på 11 dagar.. Får jag tio små små dunisar är jag jätte nöjd!

Twiggy ligger fortfarande på sina ägg och nu har jag märkt dom så de inte tillkommer en massa ägg.
Hon är super duktig. lämnar äggen korta stunder då hon ska äta, drick eller sandbada lite!
Jag hoppas verkligen att hon lyckas hela vägen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar