måndag 2 februari 2015

Välkommen in - Välkommen åter!


Så klart mina höns är bortskämda, va trodde ni?!
När de va kycklingar bodde de inne hos oss i en stor trälåda med värmelampa tills fjäderdräkten hade utvecklats och de var stora nog att flytta ut i hönshuset. De var liksom planen. Men så blev det inte eftersom hönshuset inte riktigt var färdigt byggt. Så de bodde kvar lite extra länge inne hos oss. 
Vilket jag absolut inte hade något emot, men min sambo var väl inte lika glad och nöjd som jag, 
och hönsen! 
Jo, de jag vill ha sagt med detta är att de är ju så vana med att gå omkring inne hos oss och de vet ju att hönsmamma alltid ger dom nått gott och äta när de kommer in på besök.
Den här gången fick de fullkornsgröt med gojjibär i. De smaskades och smaskades. 
Agnes, vår hund, var väl inte lika road då hon vet att det är bara att sitta och vänta till hönsen ätit klart, finns det då något över så får hon äta upp de. Ja, ni ser ju själva på blicken!



Polly vill ha mat, inte bli fotad...




Agnes börjar tappa hoppet, blir den nån gröt över eller?!

Tore har inte riktigt det bästa matskicket. 

Fiona håller koll så alla får äta i lugn och ro.

Polly 

Sen är det lite delade meningar hur länge de får vara inne. 
Enligt mig räcker det med en halvtimme men gänget tycker ofta inte det är länge nog.
Då vet man vad som väntar, de ställer sig på altanen och glor in i vardagsrummet och psykar mig i 10 minuter. Och ja, de lyckas men inte så pass att de får komma in igen. Utan jag öppnar dörren och säger åt dom att gå nån annanstans och glo istället. Till svar får jag oftast lite mutter och klagomål i långa melodier. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar