lördag 30 maj 2015

Nu är det hög tid att presentera några av mina nya vaktlar! De har hunnit bott in sig ett tag och lära känna varandra och blivit trygga och hemmastadda. 
Nu har jag både tuppar och hönor från 6 olika grupper som jag fört samman. Har fungerat över förväntan och inget bråk eller mobbning har förekommit! 



Först ut är Lucy.
en unghöna som är en blandning av snö och honung. 
Ursprungligen kommer hon från Norge men är kläckt här i Stockholm.
Hon och 6 systrar fick flytta hem till mig.


Tilly är syster med Lucy även hon en blandning av snö och honung.



Grynet är också en norska och är ljusvilt.



Lilla Estelle är en liten dam som jag fick ta över då hon varit med om en råttattack. Hon och Noah var de enda som överlevde och de fick sen flytta hem till mig. Hon är inte lika rädd längre men fortfarande på sin vakt och tillbaka dragen. 



Bonnie längst fram i bild är en riktig livsnjutare. Hon brukar spendera dagarna med att torvbada och ligga och mysa i badet.



Sigrid är en av mina egenkläckta vaktlar, ägg från gänget som räven tog. 
Troligtvis är hon dotter till Inez som även hon var viltfärgad.



Penny är en riktig liten sköning. Inte de minsta rädd och totalt beroende av mjölmask!
Så fort man går in till dom så kommer Penny fram och pickar och rycker en i byxbenet och sedan tittar upp; - Ge mej mask då!!



Här är Tuva hon är en av norskorna!



Oliver är en riktig gatukosning, jätte fin färg men ingen färgren vaktel.



Chloe är också min egen. Fortfarande unghöna men snart så kommer nog de första ägget eftersom hon är ca 7 veckor.



Mina fina tupp Griffin. Var bara tvungen att köpa honom då han har samma färg som min älskade Ginny hade. Färgen heter Fawn backed white.



Här är Griffins flickvän Linnea. En underbara lite speciell höna som jag tror är blind på ena ögat.
Hon är en viltblandis.



Skitiga Märta! jag vet inte hur hon lyckas men hon är så skitig i ansiktet jämt :D
Hon är lite speciell i färg och form. Hon är en honungsvaktel men ingen mask i ansiktet alltså nästan helt vit. Hon har även korta små nackfjädrar som står rakt ut! 



Nyfikna Olivia en superfin snövaktel. 
Hon ställer gärna upp och modellar framför kameran. 
Riktig charmig dam!




Bastian, troligtvis är han son till min gamle tupp Bruno som var högst i rang.




Goa Berta som kom tillsammans med Märta, klassisk honung.




Min fina lille Harry som är son till min förre tupp Brorsan.
Samma lynne som Brorsan, springer runt och jagar tjejerna och flirtar med alla hönorna jämt! :D
Även han beroende av mjölmask!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar